"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Monday, November 16, 2009

Bongok punya PE!

Aperkehallah plak ko nak berlagak weiiii!!!
Kang kalau aku panggil keling, ko marah!
Kang nanti org kata aku ni ada sifat perkauman plok
tho' bagi aku everybody has it, sikit atau banyak

Boleh plak org nak settlekan beli barang semua tuh utk ko, puok2 production buat kerja. Ko cakap kat budak procurement tuh, ko takmo proceed kalau tak isi betul2 PRF tuh. perkerbapak susah nooooo!!! Semua benda dah tulis dalam tu kan? PRF tu pun Production yg kena isi! Bukannya procurement! Procurement tu tolong proceed ajer kan ajer...

Eh! Ko kan PE yg baru setahun jagung! Aperkejadah ko nak berlagak! HOD ko yg berbelas tahun pun takder nak cakap camtuh tau! HOD yang lelain pun, eh! memaner HOD lah... takder masalah tau! Even client2 PETRONAS aku yg berbelas tahung kerja kejadah semua tu pun tak macam ko! Kalau HXs and equipment semua tuh ada problem pun [production gakkk yg buatkan?] TAK PERNAH pun nak kluar kata keramat mcm tuh!!!

Project Code tu ko tak reti nak baca ker? Ko kan Engineer! Benda tu kan in running no!!! Akal ada ka deiii tambi bangang!!! Ko taknak proceed aku pedulik hapa!!! Bebudak ko jugak yang takleh buat kerja! Yang aku tau benda siap bila client nak! Itu ajer!!! Ko tak reti nak handle, aku kena kesah ker?

Yang ko nak kuang ajar tu kenapa yer?
Ko bukan sebuk pun kata sana...
Kat sana tu takder kerja pun.
Takat2 nak upgrade workshop!!!
Haishhhhhhhhh!!!

Aku selalulah dengo benda nih, tapi dari experience aku, tak semua kaum ko macam tuh pong!!! "Keling kalau dah ada jawatan sikit, berlagak nak mampoh!!!" Ko kiranyalah salah sorang dalam senarai tu laaaa yer?

Eh!!! Ada org lain cakap ko PE B.A.N.G.S.A.T lah!!!
Aku tak cakap tauuu... Org lain tau yang cakap tu

Aku cakap...


"b4b1 betullah ko nih!!! Macam si4l!!!"

5 comments:

  1. Meamng sgt marah :P

    Tapi tadilah. Skrg dah ok... Kerja kan, mmg ler gituh. Org pun bukan semua suka kat aku :D

    ReplyDelete
  2. TQ pearl klik iklan aku...ak klik iklan ko pulak...

    ReplyDelete
  3. Mario:: Aku pun nak berazam macam kolah. Klik sesaper klik aku sesambil kumpul follower... Muahahaha

    nizamsani:: Dah reda dah nih. Kejap ajer marah tu :D

    ReplyDelete

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)