"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Sunday, May 27, 2012

Kenanga lagi with Aida

 
✿ tseh ✿

Thursday, May 24, 2012

Selepas berbuka dgn makanan yg banyaknya...

 
✿ tseh ✿

Berbuka with Nasi Putih



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

LOVE via lovemaegan.com


Wednesday, May 23, 2012

Owh my!!! Owh my!!! Sudah lama tak memandang #7 ini ;)



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Hands




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: "Mark's Motivation Mail" <motivation@chattertonworld.com>
Date: Wed, 23 May 2012 05:13:45 +0800
To: <Undisclosed-Recipient>
Subject: Hands

"Remember, if you ever need a helping hand, you'll find one at the end of your arm.
As you grow older you will discover that you have two hands. One for helping yourself, the other for helping others."
 
Audrey Hepburn

Tuesday, May 22, 2012

Menunggu soup sayur macam2 ada...



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Fw: You decide how you feel and your feelings are based on your values.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: "Mark's Motivation Mail" <motivation@chattertonworld.com>
Date: Tue, 22 May 2012 04:41:33 +0800
To: <Undisclosed-Recipient>
Subject: You decide how you feel and your feelings are based on your values.



You can't be lifted up by anyone or anything any higher than you're willing to lift yourself up.

You can't be put down by anyone or anything any lower than you're willing to put yourself down.

No one will lift you up any higher than yourself.

No one will put you down any lower than yourself.

When people praise and reprimand you , they're only providing you with their opinion and perceptions of your actions. Only if they reflect your own opinions can other people's opinions have the power to make you feel good or bad. You decide how you feel and your feelings are based on your values.

Many people go through life trying to receive praise and avoid reprimand .To them , other people's opinions define their own self-worth.But those who live their lives listening to the guidance of their hearts and souls realize that they must be true to themselves regardless of others opinions of them.

True self-worth stems from within , and when you're focused on an inspired purpose , neither praise nor reprimand can bump you off your course.

John DeMarti

Friday, May 18, 2012

Baru balik Klinik.


Kecoh ajer lebih, belum tahap demam lagi pun ;P



Petang, after work pergi jumpa kesayangan aku Ayu @PrinceCourt with Oyon + Kak Zara . We met the family dekat lift. Ezaris like always terlonjat2 seeing us/me (?) She's fine. We are fine. Moga2 jadikan dia kuat dan perkenankan doa kami, Ya Allah. Amin...

Wednesday, May 16, 2012

Owh kepenatan!!! @1435

Padanlah muka pakai kasut 5" kan? Manalah tahu lepas luncheon bersama president + other UMWs kena plak menapak. Haiya...


Friday, May 11, 2012

Laptop kong, TERpaksa rela lepak tempat nih..

Sabor ajerlah, gitu ler kejadiannya kalau tak nyempat2 nak tutup laptop tu kan bila balik? Saborkan ajerlah...

 
✿ tseh ✿

Berapa agaknya kalori?

 
✿ tseh ✿

Thursday, May 10, 2012

Facebook newsfeed post by: ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA

ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA wrote:

Koleksi Petua Awet Muda

Pilihan 1 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah anda dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.

Pilihan 2 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, minum air dan biarkan ia di dalam mulut selama 10 saat dan sambil itu selawat 3 kali. Kemudian, baru diteguk. Air liur ada enzim yang boleh jadi ubat.

Pilihan 3 : Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.

Pilihan 4 : Semasa berdandan di waktu pagi baca selawat Nabi di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niat dalam hati supaya diindahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.

Pilihan 5 : Setiap kali selepas solat subuh bacalah surah Yusuf, kemudian minum air suam sebanyak 3 teguk sahaja. Wajah anda akan kelihatan muda daripada umur sebenar anda.

Pilihan 6 : Hafalkan ayat 35 ~38 surah Al-Waqiah. Bacalah dalam hati setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

Pilihan 7 : Amalkan bangun pagi dan mandi embun. Usap embun dari hujung daun pada wajah, rambut dan kulit badan. Khasiat air embun amat banyak. Wajah anda akan berseri dan tubuh badan menjadi sihat serta awet muda.

Pilihan 8 : Amalkan mandi air telaga sulung iaitu air telaga yang diambil pada waktu pagi sebelum ada orang lain mengambilnya terlebih dahulu daripada kita. Mandilah sebelum air telaga itu ditimba orang. InsyaAllah wajah akan berseri dan badan sentiasa ramping.
 
✿ tseh ✿

RI4: Bfast

They have buns + beans but I just to change them to acceptable food. So, salad it is ;P

 
✿ tseh ✿

Fw: You




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

From: "Mark's Motivation Mail" <motivation@chattertonworld.com>
Date: Thu, 10 May 2012 05:35:06 +0800
To: <Undisclosed-Recipient>
Subject: You

Wednesday, May 9, 2012

Lunch: rm7.50


Bfast: 2 X telur separuh masak + Air Limau O

HAPPY MUSLIM HUSBAND & WIFE's fB status.

Don’t be too hurry in love, find someone who can guide you not only in Dunya, but in Akhirah. Who can pick you up when you fall, who can remind you when you forget, love you with all his might, someone that will hold your hands through thick and thin and lead you to the Jannah InshaAllah.

Tuesday, May 8, 2012

Monday, May 7, 2012

Dah ckp, letak ayam + sayur ajer

Diletaknya jugak isi2 yong taufu... Boikot!!!

Nasib baik ada ayam + hotdog! Lepas ni togok Oolong tea ajerlah :P

 
✿ tseh ✿

Restart! Day 1-Bfast

 
✿ tseh ✿