"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Friday, June 26, 2009

Di kereta.mayat...

Ralit sungguh aku membaca blog Kereta Mayat ni since semalam... Duk blog hopping dan melihat budak2 remaja bercam-whore, terbaca blog seseorang ni yg menggemari penulis, membuatkan aku teruja utk menjenguk. Menjenguk I did, and much2 more than that... Aku tersekima! selepas sahaja membaca few postings yang sangat panjang lebar...

Interesting!. Tak kusedar sampai ke subuh aku membaca. Amaran: posting beliau TERsangatlah panjang, tapi the way he wrote wants you to read more and more and more until you finally reach the last sentense and you are actually asking for much more! Tersangatlah menarik his way of berdakwah... 

Posting and his insight mmg menarik [berapa kali menarik, tertarik, ko mmg da bomb! daaaaaa], seswai sgt dengan keadaan aku skrg ini... ANd hell!!! I learned to do the "strike tru" the simplest way possible from there... Thanks Hamka!

Dan hari ini aku tersekima di posting ini, it was posted in 2006 but disebabkan comments antara yg terbanyak, aku membaca postingnya yg tersangatlah panjang sampai pinor bijik mata. berapa kali nak stress yg postings dia mmg panjang2. Dan mungkin jugak sbb title posting itu yg agak menerujakan, so ramai pembaca yg terusik utk membaca dan sekaligus mengomen, walopong posting itu udah 2 tahun lamanya... termasuklah aku. hiks!... but i am much more intrigued with his justification of kawen muda tho' aku tak keen sgt with his opinion on tht... still, my way of thinking is ending me up like the way i am now,kan?  

All and all, there was this girl commenting and asking for advise on her problem[?] and tho' aku pernah terbaca those words, aku TERsuka gak nak menempakkan disini untuk menyedarkan & mengingatkan diri aku...

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu, Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu, Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu. Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun...Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya..."

dan aku menyukai reply zawq ni to her, which kinda uplifting my spirit. yeay!

sebenarnya, benda ni, urusan jodoh ni awak x perlu risau. rezeki, jodoh, ajal-maut ni adalah perkara yang telah ditetapkan oleh Allah swt, sejak awak di dalam kandungan lagi.

yang awak perlu risau ialah iman, dan amal. sebab hal ini tidak dijamin oleh Allah. sebab tu ada ulama' yang beribadah ratusan tahun, tapi mati dalam kufur. dan, ada pembunuh yang membunuh 99 orang, oleh kerana dia beriman sebelum ajalnya, maka, dia mati dalam iman.

oh ye, kalau saudari x kahwin di dunia ni, maknanya, jodoh saudari di akhirat. kawan saya cakap, nabi tunggu di pintu syurga sebagai isteri-isteri baginda. wallahu'alam.

Semoga aku boleh jadikan sebagai pedoman dan diharap sentiasalah aku melawat blog dia untuk senantiasa mengingatkan diri dan muhasabah diri yg TERsangat banyak berdosa dan senantiasa bergelumang dengan dosa serta tak lupa perasaan riak yg selalu menjelma... [berapa banyak kali sentiasa lah plok].

Still,  rasanya kebanyakkan his commentators adalah students which make our wavelengths are not at the same level...

Oh well! Aku doakan dia berserta pengunjung2nya dan juga aku serta keluarga, tidak dilupakan umat islam yg lain senantiasa DirahmatiNYA, sejahtera dan selamat... Amin...

5 comments:

  1. remaja cam-whore?
    Nowadays the makcik makcik also joins in harhar
    But your posting is so true

    ReplyDelete
  2. U ngata i makcik2 tu ker? *nangis*

    ReplyDelete
  3. Nope. I am saying I saw some photos in blogs and multiplys which shows those makcik in their late thirties and early forties with poses more naughty than the remaja harhahr
    I think they are letting their hand down so to speak

    ReplyDelete
  4. I've read few weeks back that women at age 32 are at utmost beautiful as they are much more confident with themselves at tht age.

    Maybe that's got to do with it...

    ReplyDelete
  5. kereta mayat mmg best. org ske bc mmg akan follow. tp kalo dgr ceramah2 agama ust kat area pantai timur pun terhibur gak.

    ReplyDelete

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)