"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Sunday, May 31, 2009

Banyak kesahnya...


Hmmm.. hari ni mmg saat2 membosankan kat ofis... Tapi dalam bosan tu byk gak ler kejadiannya... Masuk pepagi, I was about 10 mins late kot. MN* cakap our president is coming either this week or next Monday. Eh! afsal plakkan? Katnya lagik, ada org kasik surat layang directly to him which is quite wow! terornya sesaper yang menghantornya. Sebabnya, ofis at KL Sentral tuh rasanya takder mailbox. All the mails kena go tru our receptionist, EVEN courier sekalipong. So, mustilah ini kerja org dalam kan? Ntah ler... Lantaklah... Yang pastinya aku kena kemas meja etc... Haishhhhh!

Petangnya, aku kluar sbbnya nak ambik pitih utk dikasikkan kat Zam. Lepas tuh aku pi Tunas Manja, beli barang2 yang aku & Zam berangan utk msk Bihun soup kat ofis... Carik2, taugeh kemestian yang Zam mintak takder. Cauliflower pong takder. Cemana nak masak besok ni?

Then, afterwards... eh actually msa masuk tuh aku dah nampak Ninie, sepupu aku jaga kat counter. Buat kerja dimusim cuti. Bagus gak tuh. Dedulu aku msa study takder pun carik duit. Cuma sekalik ajer masa Diploma kat Dungun aku & Yatie & Mona & Stone [aku rindu ko lah! Teringat msa last day dia kat Dungun, dia salam aku lama... sesambil garuk2 tangan aku. Apa tuh? Signal apa tuh? Nak menggatal ker? Muka dia sedih giler. AKu cam selamber ajer... Tapi dang!!! DOk crita2 ni TERrindu plak dia... Ntah2 dah anak lima... ] &abgnya buat part-time kat satu kedai kat Jusco Wangsa Maju...


Dedulu takder Tunas2 Manja ni semua kat sini. Memang ler susah nak buat part-time. Nak kerja kat kedai2 biasa, sah2 ler depa tau aku nak buat part-time ajer... Kompen tak dapatnya... Sebab tu lah TERjauhnya buat part-time. Ntah cemana ntah bleh nak buat reramai tuh... Rasanya masa tuh kitaorang except Stone & abgnya tgh cuti part 3 nask masuk part 4 kot...

Oh! sambung...

Jumpa Ninie & ajak dia lunch. AKu dah makan tadi kat ofis ngan bebudak. Makan nasi ngan budu & Ikang singgang... Leleh jugaklah tho tak semeriah dedulu... Sian plak ngan Ninie. Musti tak pernah kluar makan kat luar kot. And betul pong, diorang sokmo beli sayur or lauk kat situ & masak kat rumah.... Rajin tulllll.. Tak mcm aku...

Tadi makan ramai2, makan ngan budu tuh. Aku ditugaskan utk masak nasi pakai rice cooker. Pastuh dgn bongkaknya aku cakap kat Zam; tak yah ler nak tgk2, takkan masak nasi pong aku tak reti... Hihihi....

Amboi... sedapnya ckp, alih2 nasi tuh lembikkkkkkkk... Huwaaaaa.... Bongoknyerlahhhh... N*zri siap ferli lagik :P. "Sedap makang orkkk? Nasik paling sedap sekalik..." Chissss... bercakap sambil senyum melerek.. Haishhhhhh!!! Zam pong sama.. tak abis2 sebut pasal kebongkakan aku... Hahahaha... Itu yang aku kluar pi ambik pitih tuh... :P Telinga panassss beb... :P

BTW, ajak Ninie makan kat Tip Top Kopitiam ker apa ntah namanya kat area Tunas Manja tuh. Borak2... Tanya cemana kerja... Kasitau next week aku nak pi KL, ada O&G event gituh kay KLCC. Lupa plak nak kasik dia duit sikit :P. Then, aku hantar dia balik. Pastuh masa kat depan entrance tuh, TERnampak ler plak si Thana... Our last practical student hari tuh. Sronot bukan main dia nampak aku. Excited sungguh... Hihihi... Borak2 tho' aku still dalam kreta; malas nak kluar. And lepas tuh terus balik...

Actuallynya, kalau aku balik rumah pun takper. Sampai ofis dah dekat 5pm... Bohsang!!!

Bohsang is my kinda word yang selalu disebut. [sepupu aku sokmo dok perli pasal tuh, bila aku nak ngamuk sikit, nak marah sikit. Dia yang dedulu cakap bohsang! tu... Cehhhh] Mungkin sbb kan ker kata2 tu satu doa kan? Itu yang hidup aku ni skrg makin bohsang kot...

Arghhhhh!!! Bohsang!

Image: tsehFB, TinyPic

4 comments:

  1. is that you? :-)

    ReplyDelete
  2. Yer sya, dizaman Dungun. Really missing those moments...

    ReplyDelete
  3. now more sophisticated lady

    ReplyDelete
  4. Not reallylah... Now, a bit fairer tho still gelap. A friend said "Hensem lerning mung Nora" thehehe

    ReplyDelete

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)