"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Monday, May 25, 2009

Akhirnya... joebangla

Apa yang akhirnya ntah...

It's been awhile aku been a silent reader [ye ke?] reading "ON" and "OFF" blog http://joebangla.blogspot.com/ . Sebenarnya since kerja kat MHI lagik. memang sronot baca kesah dia. Tho' sampai hari ni aku tak abis khatam lagi kesah dia... Aku start kenal blog dia since dia memula, rasanya few months dia started his blog. Which is lebih kurang masa aku started my blogdrive. Maybe sebab dedulu aku sebuk gila & bila dah tak sebuk, tak tringat plak nak baca. :P

And hari ni sedang aku belek2, terpandang plak projek-tabung-ayam dia. Actuallynya, masa memula dia lunch tht project, aku manjang ler dok refresh kot2 dia buat "HAPPY HOUR". thehehehe... Beria plak masa tuh, tapi during tht time aku tgh loaded & my work did'nt request much of my time [bebenonya aku yg buat2 mcm takder kerja. thehehehe lagik].

Well, his blog is quite something. My spirit is being lifted up everytime I read his blog. Bila baca blog dia, rasa macam no matter how bad is you are right now, there is always, somewhere, others lagi unfortunate [macam dia jer kan?]. And tak kira cemana pong ko jatuh terjelepuk, there is always ways to move on, to angkat diri ko sendiri & teruskan hidup dengan lebih semangat.

The way his story being unfold macam apa yang dia buat everyday tak kira cemana kecik pun, very meaningful and buat aku appreciate apa yang aku ada... Yelah, kalau dia yg illegally stay kat US [sbb tu he named himself joe bangla] boleh survive and buat kebajikan [projek-tabung-ayam]. Kenapa kita kat sini tak boleh buat lebih dari itu kan? And takkan kita tak boleh hidup dan usaha lebih dari dia, kan?

Well, yang bebenonya, aku just nak promote his link so that, whatever hits that he received will be kinda donation from us all... To support, just copy below link to your side bar. Moga usaha murni dia dan korang semua akan diberkati. Amin...




2 comments:

  1. Salam,
    Eh, ini Pe4rl yang dulu tu ker? yang tiga empat lima tahun lepas tu ker? Aku ingat lagi kalau Pe4rl yg itu tuh, sebab dia sokmo puji aku ekekekekek

    ReplyDelete
  2. Salam Joe,
    Akulah tuh, dah memang aku ajer gunapakai spelling camgituh [Pe4RL]. Most people musti tak reti nak ikut ejaan tu betui2. :P

    Cehhhhh... org hok puji ajerlah mung ingat, kalau aku dok kutuk ko; ko rasa ko kenal aku :bgrin:

    Pekabo ko Joe? Sihat? Blum kawen lagi ker? thehehehe

    ReplyDelete

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)