"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Saturday, January 1, 2011

Competitor tak jadi

Bonus takder, boutique mini pong tak jadik bukak...

Kalau tak bersaing dgn the only competitor ini



Kecik sungguh hati aku bilamasa masuk ajer last Tuesday, terus cakap size yg ada banyak hanyalah S, M, L pong tak banyak. Nak cakap aku size XL lah tu kan? Nampak nawwww nak cakap aku gemok! Hampagas sungguh! Padahal Jubah ngerlip2 lycra tu aku pakai size M (walopong mmg betullah dia ckp tu kot, aku kan dah makin gemok).


Tapinya memang tak customer friendly sungguh! Macam ler baju kat situ up-todatelah sangat. Masa makan nasi ayam pong tak nampak org masuk aihhhh. Masa aku masuk tuh pong, takdok org lain haaaa. Dia ngan family dia ajer yg ada.


Hmmmmm... Kalaulah plan menjadik mmg boleh sangat nak caras harga kedai tuh. Nasib, nasib.... itu yang Allah tak kasik murah rezeki tuh. Belum apa2 dh nak caras business orang... ekekekeke :P


Tapikan aku dah berpikir semula yg takmo concentrate jual baju ajer memandangkan supplier tu macam jarang ajer nak carik supplies. Bilalah..... nak star ni kan. Nak kena tunggu suami bukak kedai minum dulu sbb nak menumpang :P. Hopefully by next month dah settle semuanya. Amin...


So, worry not competitor-tak-jadi, I won't caras business you yang macam tak sebagus mana tuh. Then again, kalau tak bagus, takkan boleh bertahan lamakan? Tak kesahlah... yang pasti, I must concentrate on my DIY business, no more hanky panky. Kena serious and work extra hard tho' sekarang ni macam takder usaha pong :P

Moga 2011 menjadikan kita T E R B A I K ♥

No comments:

Post a Comment

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)