"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Wednesday, December 1, 2010

Z*m has a new ride!


Good for her. I am genuinely ecstatic for her. And off course she can afford that for her hubby is paying for it. Yang tak syoknya, Pok D*leh tanya bila plak aku nak tukar kreta baru. Dahlah sikuning tu asyik bergegar ajer bilamana nak tukar gear. Jawapan aku, nak buat cemana suami aku tak berduit. Hutang plak berlambak. Dedulu dok puas enjoy masa memuda, bila tua2 nih bayar ajerlah hutang2 tuh.

Berderau jugaklah darah aku msa tgh melayangkan Angry Birds-Halloween nak rebahkan all the pilles,  tapi apa nak buat, nasiblahkan? Aku tahu mestilah ada suara2 sumbang yg berkata dibelakang tapi what else could I do. Hidup macam ni lah.

Dulu aku dah bersenang lenang. Ada kedai makan, duit tak susah tapi hidup tetiap hari bergelumbungan dosa. Semuanya ada and I have to pay the price now. With all th bad debts and all the messes i made all those years, nowadays I do not have the luxury to spend sesuka hati dah. Budget needs follow strictly. 

I am bad with money through all my life. Alhamdulillah suami agak memahami.

Need not rambling much on this. "sh!t happens, c'est la vie"


Source: fB Nizam

3 comments:

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)