"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Sunday, November 22, 2009

Banjir???

Ya!!! Hari nih Ofis tutup sebab banjir!!! Yeay!!!
Nasiblah tadi aku tak terus pergi ofis. Sebab dah lebih pukul 8am & I was still stucked in the traffic to the office, I took the liberty to SMS Zam, tanya dia nak tak Roti Tempayan.
AKu agak, alang2 dah lambat, baik aku pergi bfast kat Kedai Roti Tempayan kesukaanKu...
Dah sampai simpang before Kedai Roti Canai Pak Lah, terus aku belok ke kiri, masuk lorong yg sepatutnya & mencari parking. Bleh tahan jugak hujan tak renti2 nih. Longkang besar depan kedai tu pun tak dapat membantu aliran air. Siap melebihi paras longkang airnya. Nasiblah dah berhari2 kan, jadi air pun bersih jadinya... thehehehe

AKu benci keadaan yg sgt sesak setiap pagi ke ofis. Lebih2 lagi kalau hujan. Memang gituh ler sokmonya. Kalau tak hujan pun teruk, bila hujan lagilah bertambah-tambahberkali-kali ganda sesak. Bila ntah nak tunaikan janji nak besarkan jambatan ke Telok Kalong tuh. Yolah... Aku idokler tka bersyukur. Tapi aku tak suka being idle dalam kreta on the way to office. Buang masa. Jadik baiklah aku pergi lambat kan? Pergi cepat pun sesak jugak... Whakakakaka...

Tapi KL lagik sesak kan? Sebab tu lah aku takmo gi sana. The hectic life is not for me, then again tatau ler masa hadapan. Kang besok lusa, tetengok TERpaksa plak kerja kat sana.

Aper2 hal pun. Aku sronot hari ni cuti. Potong AL pun gue tak kesah bai!!! *bgrin*
Zam sampai agak lambat. Dekat pukul 9 jugak sampainya. AKu dah habis mengkedarah. Siap order plok Milo O. Katanya jalan teruk betul. Berderet kreta tepi jalan. Cemana ntah si Kechik redah. Dia sorang ajer kat ofis. Khakhakhakha. Org lain semua balik, lantak hang ler Kechik. Sbar ajer lah kat situ. Tunggu ler hujan berhenti untuk balik rumah...

No comments:

Post a Comment

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)