"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Friday, September 11, 2009

Practise Memasak...

Sudah bertahun gamaknya aku tak memasak. Ramadhan ini terasa rajin ajer nak memasak during weekend.

Dah tu rajin ler plak buat dessert. Cream caramel lah, puding kaya lah, puding rotilah. Which semua tu aku buat beberapa kali sebab senang dan aku suka makan :ngeeeeeeee:

Sebab dah lama tak masak, semua bendalah aku belek resepi... Khakhakhakha...

Nak buat cemana. Dah mmg aku tak reti nak masakkan... Tadi masak asam pedas ajer sebab kepingin sgt nak makan. Ma beli ikan apa ntah tadi. Biasalah. Aku bukannya rajin nak tau ikan apa benda semua tu kan... Ikan kembong, ikan jacket, ikan aya aku tau ler... thehehehe

Boleh tahan jugaklahkan. Saper lagi yg nak puji kalau tak diri sendiri. Ma siap abiskan kepala ikan tuh. Dan aku dah abiskan dah semuanya. Rumah ni makan masa berbuka aja. Memang jenis tak bersahur. Aku sahur aka minum air before tidur. Tak pun kalau terbangun malam tu pi dapur minum ajer jugak. Takleh nak makan lah. Nanti makin lapor ader...

Sekarang ni kat rumah ni, berdua ajer ngan ma/mak bonda sebabnya mok/nenda gi jejalan rumah anak2 dia yg lelain. Memang sgt bosan masak untuk berdua ni. Dah ler makannya sekali ajer. So, kalau aku TERbuat banyak tu, mmg sedekah ajerlah kat Pok & also Pok Li. Tgk ler banyak manakan... Kalau sikit ajer lebihnya, kasik Pok ajerlah. Pok Li anaknya 6 org yang mana semuanay tgh membesar. Manalah cukup nak kasik sikit2...

Hmmmm... macam dah tak reti aku nak memblog nih. Dah tak pandai nak menulis cemana. Tak kesahlah kan. Aku menulis pun untuk diri sendiri... Menggedik pun untuk diri sendiri jugak. 

----------------------

Cerita pasal menggedik nih, aku dah bosan dgn MFA. Kenapalah aku ni jenis cepat bosan. Long distance relationship is just not for me lah. Aku ni jenis manja, mana bleh manja2 kalau takat2 SMS tuh, takat telefon sesekali. Tak leh laaaa... Tak reti... Boleh ajer nak retikan diri tapi aku malas. Malas nak buang masa. Malas nak mengharap. I am just not into him... 

Gamoknya aku mmg dah fedap ngan jantan kot...

No comments:

Post a Comment

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)