"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripada Engkau ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima"

Wednesday, July 1, 2009

A disturbing phone call?

Yer, K.An* called looking for J*y.

Asked about this & that. Dan TERpaksalah aku menipu sunatkan? Dang!!! I hate it when this happens.

Menjadi penipu plak terhadap org yang baik. Susah sungguh. Tho' I could do it in a split second tapi my guilty conscience still membentak di belakang kepala hotak aku. Aku kesiankan dia tapi I do not wanna be the one yang membuka segala cerita. Biarlah dia tahu sendiri. Ntahlah. Even kawan aku pun aku tidak kasitau kecurangan suaminya yang jugak merupakan kawan aku sendiri. Susah! It's hard! Letih!!!

Dalam syok berborak, she told me to stay single. Berkahwin pun pening kepala dok cari laki kat mana, tambahnya lagi. Hehehehehe... Aku gelak ajer & even bercerita kisah cinta aku yang tidak kesampaian. A bit. Still, in the end, she told me to cari lelaki yang baik, periksa betul2 latar belakang etc. Cemana tuh? That is not possible. Susah tuh!

Macam dia cakaplah. Even, we ourself pun mmg nak tunjukkan yang baik2 aja masa berkasihkan? Ntahlah. Memang kita semua tau, jodoh pertemuan maut di tangan tuhan. Redha ajerlah... Malas nak berserabut otak.

Just like what I told her. Bercinta macam nak rak pong. Bermati-matian berkasih pong. Kalau takder jodoh, tak kawen jugak. Dan eventhough ada jodoh pun, tetap kalau si lelaki nak cari lain, dia akan gunakan perbagai cara utk mendapatkan apa yang dia nak tuh. I've seen lots of cases which mine is one of them. 

Yang penting, make sure laki bini duduk sekali & you know what he is doing all days. Then again, macam aku cakaplah. Lelaki ni, kalau dia nak, memacam benda dia boleh buat.

So, REDHA ajerlah... Marriage is kinda gamble, I guess...

tseh:: Cemana ler plak K*ntol ni kan? Bila pikir, malas aku nak berkawan lah. Nyesakkan kepala ajer.

2 comments:

  1. Yes it is... But c'est la vie!

    Seems like a trend nowadays tho'... Read/Face too many cases on this.

    Susah!

    Beb,
    be true to ur partner, eh?

    ReplyDelete

Always L.O.V.E to hear from you, my lovelies ;)